LED žibintų privalumai ir trūkumai

Priekiniai žibintai atsirado nuo pat automobilių atsiradimo pradžios – nuo ankstyvųjų acetileno lempų, naudotų arklių traukiamuose vežimuose, iki adaptyvių lazerinių įrenginių, kuriuos galima rasti naujausiame aukščiausios klasės modelyje.

Šiandien dažniausiai naudojami halogeniniai ir LED žibintai, šiandien galite rinktis iš H1, H4, H7 LED, H11 Led ir daugelių kitų led lempučių

Gamintojai pamažu nustoja naudoti halogeninius žibintus ir keičia juos šviesos diodais, tačiau ir vieni, ir kiti turi privalumų, todėl šiame straipsnyje aptarsime abiejų tipų žibintų privalumus ir trūkumus, kad geriau suprastumėte, kuris iš jų jums labiausiai tinka.

Kas yra halogeninis priekinis žibintas?

Šviesą skleidžiantis siūlelis, panašus į tą, kuris naudojamas halogeninėse lemputėseHalogeniniai priekiniai žibintai gaminami nuo 1960 m. Tai modifikuota kaitrinės lemputės (tokios, kokias visi turėjome namuose) versija, sudaryta iš volframo siūlelio, įdėto į stiklinę kolbą, pripildytą halogeno ir kitų tauriųjų dujų mišinio. Halogeninės lemputės skleidžia gelsvą švytėjimą.

Kokie yra halogeninių žibintų privalumai ir trūkumai?

Privalumai:

  • Pigus keitimas
  • Mažiau akinanti gelsva šviesa

Trūkumai:

  • Ne tokie ryškūs
  • Didelės energijos sąnaudos

Halogeninės lemputės yra įprastos daugumoje pradinio lygio automobilių visame pasaulyje, nes jų gamybos ir keitimo sąnaudos yra nedidelės.

Pakeisti halogeninę lemputę taip pat daug paprasčiau nei sugedusią LED lemputę, tačiau tai gali tekti daryti dažniau, nes halogeninių lempučių tarnavimo laikas trumpesnis nei LED. Vis dėlto vidutinė halogeninės lemputės kaina yra nuo 5 iki 20 eurų, todėl kas kelerius metus jas keičiant vargu ar teks patuštinti banką.

Tačiau halogeninės lemputės nėra labai efektyvios – jos sunaudoja apie 80 % daugiau energijos nei LED lemputės. Tai gali papildomai apkrauti automobilio elektros sistemą ir ilgainiui turėti įtakos bendram efektyvumui.

Be to, halogeninės lemputės šviečia ne taip ryškiai kaip LED lemputės, nes dalis sunaudojamos energijos virsta šiluma, o ne apšvietimu. Tačiau silpnesnė šviesos kokybė ir gelsvas švytėjimas mažiau trikdo kitus eismo dalyvius.

Kokie yra LED žibintų privalumai ir trūkumai?

Didžiausias LED priekinių žibintų privalumas yra tai, kad, palyginti su jų skleidžiama šviesa, jie sunaudoja nedaug energijos. Jie yra maždaug 80 % efektyvesni už tradicines halogenines lemputes, todėl mažiau apkraunama automobilio elektros sistema, o tai savo ruožtu gali sumažinti degalų sąnaudas. Tai ypač svarbu elektra varomuose automobiliuose, kuriuose kiekvienas sutaupytas vatas energijos reiškia daugiau nuvažiuotų kilometrų tarp įkrovimų.

Be to, šviesos diodai yra kur kas universalesni nei halogeninės lemputės – juos galima konfigūruoti įvairių formų ir dydžių, o jų aukštųjų technologijų savybės leidžia geriau pritaikyti prisitaikantį priekinių žibintų valdymą. Kai kurios konstrukcijos, dažnai vadinamos matricine technologija, gali net išjungti atskirus šviesos diodus, kad neapakintų priešpriešiais atvažiuojančių transporto priemonių.

Parašykite komentarą